onsdag 26 december 2018

Jul 2018

Det blev jul så även i år 2018. Även om det ett tag såg ut att kanske bli typ juletid i sjukdomens tecken, men turligt nog var det bara jag som fick en snabb viktminskningskur på berget. Julgran kom på plats likaså en hel armé av tomtar hittade fram ur vråna.




Själva julafton spenderades i mitt barndomshem utanför Skillingaryd nära och kära. Någon i vår familj hade uppenbarligen ätit gröt och varit snäll varje dag även om jag kanske inte håller med om det helt ;)


Tomten hittade dit i alla fall :) Till Majas stora glädje. Denna tomte hade inte besökt gården sedan 1968 sägs det, men verkade ändå ha en stor kunskap kring folket där.  Jag vet i alla fall en liten tös som sov i över 12 timmar efter julaftonskväll...och det  var inte jag.





 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...