söndag 30 december 2018

Året som gick...


2018 - Ett intensivt år vill jag säga. Januari bjöd på en del snö. Maja använde sin julklapp flitigt (en spark). Jag var på kommunfullmäktige i Nässjö angående stora barngrupper i Nässjö Kommun. Det var första och sista gången jag klev upp och pratade för många människor. Ämnet är dock lika aktuellt idag! Var på massage för första gången i mitt liv...

Februari: Full fart på arbetet och fixa i miljön där vilket jag gillar att göra. Även med att läsa pedagoger, vårdnadshavares berättelser om deras upplevelser i dagens förskola. Många gånger tårarna var nära här. #förskoleupproret
Mars: Som en liten överraskning fick min mor hänga med och uppleva Nordman i Nässjö. En mycket trevlig kväll! Maja hade feber typ var och varannan vecka ett slag. 



April kom efter ett trevligt påskfirande och snön började äntligen att emigrera! Det planterades fröer hejvilt här och växthuset städades ur. Ullared besökte vi också. Ett musikquiz blev det på Tallnäs :) Dock ingen vinst! 



Ett hiskeligt projekt påbörjades på berget. Och en ny säng köptes! Jag tog tag i vikten, men det höll inte i så länge. Ett och annat besök på Leos Lekland hann det bli också!








Maj var en skön och härlig månad med sommarvärme till och från. Har nog aldrig varit med om att ha så många mellanmål ute på arbetet som under detta år.


Dock fick jag en upplevelse i form av halsfluss...Mindre skönt!

Vi var på Liseberg och åkte hit och dit i karusellerna. På jobbet firades förskolans dag och vi byggde dessutom en ståtlig koja tillsammans som still going strong idag.

Ett och annat dopp blev det.




Juni innebar så många roligheter :) Såsom att åka till Astrid Lindgrens värld, fira semester med kollegor på Piren, vattenkrig på jobbet, cruising i Nässjö :)

Dessutom firade vi midsommar på Kolmården och det var en härlig upplevelse. Hotellet fick mer än godkänt!







Juni innebar även en hel del grillkvällar, men årets happening var så klart "En kväll i juni" i Ullared. Stuga till nästa år är inbokad redan! Maja fick även långledigt.

Juli en av de varmaste och torraste jag varit med om. Oro för bränder var stor även om vi klarade oss ganska bra här i Småland. 
Vi mötte även brandmännen från Polen när vi skulle på cruising i Värnamo. All heder åt dem som kämpade mot skogsbränderna.

Vi tillbringade en del tid vid olika sjöar. Ett besök i Limmared under antikveckan och ett besök i Ullared så klart.  En hel del små utflykter i närheten blev det under semestern.

Augusti innebar att återvända till arbetet igen och nog saknade jag kollegorna allt :)  Rock n roll kväll i byn var det också. Sen fyllde jag 37 år! Maja började förskoleklass (En upplevelse med allt vad denna klass inneburit).





September knackade på. Som innebar vistelse på Gekås Hotell bland annat för tre generationer (Maja, jag och mamma). Det blev även besök på bokmässan i år. Alltid härligt att komma iväg på! 

I övrigt har hösten och vintern varit intensiv med arbete och diverse saker. Maja har fyllt 6 år och haft sitt första födelsedagskalas med kompisar. Jag lovar jag var trött efter ;)  En härlig omgång med vinterkräksjuka fick jag uppleva, men resten av familjen slapp. Julen firade vi i mitt barndomshem och det var mysigt. Och nu sitter jag här dagen innan Nyårsafton och tänker på alla härliga minnen. I över ett år har jag arbetat på underbara Backen även om det är intensivt så är det bästa stället. Nu väntar ett nytt år snart med nya utmaningar!

//Tess






















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...