onsdag 7 september 2016

Vilken dag!


En mycket intensiv "ledig" dag. Maja fick följa med mig till årliga kontrollen hos min tandläkare. Hon satt som ett litet ljus där. Tänker det är bra att få hänga med hit och dit som barn. Liksom avdramatisera en del saker t.ex. som tandläkarbesök. Vi var även en sväng på Skillingaryds bibliotek för att sedan ta en fika på Jonssons konditori. 

Och där hade något hänt. Jisses någon hade bytt ut möbler i ena delen. Fick en smärre chock! Inte en dag för tidigt. Efter en god fika så åkte vi till mitt barndomshem för att spendera några timmar. Sedan fick Maja kvalitetstid med sin mormor och jag satt själv på kurs kring att vara handledare för högskolestudenter. Mycket intressant!

Efter kursen blev det ett besök på ReMidan i Skillingaryd för att hämta lite material åt mitt arbete. Det är ju inte varje dag man har möjligheten att besöka ReMida. Så ikväll var vi ganska slitna och nu ska jag krama kudden...


//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...