torsdag 17 april 2014

Bland påskkärringar och bacillusker!

I måndagskväll tyckte jag världen var förbaskat orättvist. Jag sa nog något i stil med "Gud är fan inte god" när sambon insjuknande och kräktes loss. Tidigare på dagen hade jag nämligen ordnat sjukintyg åt mig själv på grund av långdragen förkylning, sömnlöshet, andfåddhet med mera. Så jag hade i mitt sinne sett fram emot en härlig och lugn tisdag i min ensamhet. (Tänk er en rolig feel good film, salt lakrits, en bra bok och mysbrallor) istället så insjuknade jag tidig tisdagsmorgon i magsjuka bara några timmar efter sambon.

Då ville jag bara lägga mig ned och dö...! Maja har i alla fall klarat sig hittills och det är det viktigaste. Så nu börjar vi återfå formen och matlusten. Kan meddela att jag  tappade hela tre kilo på en dag, men det var klart vätskan som försvann ur min kropp drack som en hel ko när magen väl lugnat sig. Så nu piggar man på sig för varje dag som går.

Idag har jag och Maja busat lite här hemma. En söt påskkärring blev det minsann. Jättekul tyckte Maja när mamma målar prickar på henne. Och ute har vi också varit i blåsten...

Glad Påsk På Er Allesammans...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...