fredag 14 juni 2013

Sommarlovet är här...

Idag är det många barn som får sommarlov. Det får mig att tänka tillbaks på mina sommarlov. Åh den ljuva känslan av att vara ledig länge! Jag var verkligen ledig och gick inte på fritids eller liknande. Fantastiskt skönt var det! Jag hoppas att kunna ge Maja härliga sommarlov i framtiden. Jag spenderade mina mycket utomhus lekandes med morfars får, vattenlek vid bäcken och lek på många andra platser.

Sen vill jag påminna! Sommarlov behöver inte innebära att man åker hit och dit i Sverige eller utomlands. Många härliga minnen kan faktiskt skapas på hemmaplan. Varför inte fiska? Eller göra en riktig picknick? Kanske skapa en skattjakt i skogarna? Det finns tusen saker man kan göra som dessutom inte behöver kosta några stora summor. För en del kan det vara en upplevelse att cykla ut på landet och stanna vid vägkanten och avnjuta några röda härliga smultron för att att sedan ta en fika på en filt någonstans vid en vacker glänta.

//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...