måndag 17 juni 2013

Saknaden!


Det känns i hjärtegropen emellanåt. Saknar både Elektra och Missan. Det känns att inte ha varken katt eller hund. På ett sätt är det skönt att man inte har några måsten att vara hemma efter ett visst antal timmar för att hunden är själv och så vidare. Men jag känner en stor saknad när jag går mina promenader. Att inte ha någon katt som är iväg vid fötterna på morgonen känns dock rätt skönt. Men man saknar de där gosiga stunderna när Missan väl ville vara i knäet och gosa. Sambon hade förmaningstal för mig igår då det var en hiskeligt stor katt här och sprang vid vägen igår. "Kasta inte ut någon skinka" var hans ord. Nä jag ska inte kattnappa den...(Kanske bara lite om den ser mager ut eller så tänkte jag tyst för mig själv.)
 
//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...