lördag 10 mars 2012

Lyckliga inneboende...



För en gångs skulle på länge kände jag mig full av energi. Så jag tog mig i kragen och städade ur hönshuset rejält imorse. Nu är de inneboende lyckliga och går runt och sparkar loss. De fick dessutom komma ut i det fina vädret idag så lyckan är antagligen total. "Isoleringscellen" är också städad och iordninggjord för det finns en risk att Hjördis som hackar ägg kommer få ägna en stund där i hopp om att hon skärper sig. Många ägghackare brukar ju gå ett visst öde till mötes med en enkelbiljett till en etta med jordvärme,men det är ju värt att försök för Hjördis att bo några dagar i isoleringscellen som faktiskt inte är så illa som den låter. Gott om utrymme och sittpinne med mera och ser kompisarna med för den delen. Dock fick en av ynglingarna något att vingla tidigare antagligen satt nåt i halsen och sen blev Nubbe till sig och hoppade på stackarn så lilla pluttan fick första hjälpen av mig typ. Nu är hon dock pigg och glad igen. Antagligen fick hon en smärre chock //Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...