torsdag 10 februari 2011

Snö...

Det verkar som om vintern tänker klamra sig kvar ett tag till. Det har fallit några centimeter med vitt elände idag. Jag har ägnat några få timmar i skolan som helt ärligt inte av mig något. En obligatorisk stund med excel *Suck*.

Sen sitter jag och är bitter över saker som vindkraftverk och gasledningar. Det var för några år sedan tal om att gasledning skulle dras fram vid barndomshemmet, men det har varit tyst tills nu. Naturgas är ju inte ens någon förnyelsebar energi. Nä jag tycker inte om att man förstör naturen med gasledning och trots att vindkraftverk är ren energi så är jag inte alls förtjust i de där fula sakerna heller. Aldrig i helsike att jag ska ha ett sånt spektakel intill där jag bor *Över min döda kropp* och jag skulle argumentera mot tills fan hämtade hem mig helt ärligt. Likadant som Europakorridoren fick mig att se rött när den skulle dras vid barndomshemmet och tack å lov att regeringen inte har avsatt några pengar dit.

Nä nu måste jag lugna ned mig. Kram//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...