fredag 2 januari 2015

Svea på besök...


Det blev ändrade planer idag. Skulle egentligen ut på äventyr, men eftersom stormen Svea skulle komma på besök så får äventyret vänta tills imorgon istället.

Och med busväder utanför husknuten så vad är bättre än att kanske baka något gott? Är så nöjd med mina nya burkar som jag fick i julklapp. Bara att titta på dom ökar ju lusten att baka.

Jag har i alla fall tagit en rejäl promenad i morse trots blåsten och regnet. Gick en promenad som inte hade så många träd längs vägen så inte jag skulle få en mindre trevlig upplevelse. Skönt att ha promenaden avklarad. Hade först tänkt låta hästarna stå inne, men eftersom vindarna inte skulle bli så häftiga fick de gå ut efter frukosten. Bella var yster och härlig och var nog mer i luften än på marken när jag skulle ta ut henne. Tror dock inte det berodde på vinden utan snarare att hon fått stå inne 2-3 timmar längre än vanligt. 

Ha en härlig dag och kör försiktigt om du ska ut//Tess 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...