måndag 26 mars 2012

August...



August vill flytta hemifrån. Blir inte klok på alla tuppar som födds här på berget. Eftersom jag tidigare har lagt ut annons har jag inte hjärta att göra det även för August, för han är en mycket trevlig tupp och har en härlig teckning samt benbefjädrad vilket jag tycker är fint. Får väl se om August får ett nytt hem eller en etta med jordvärme. Äta mina tuppar har jag på något märkligt sätt svårt för även om jag inte borde. Det sägs att köttet ska va så otroligt gott jämfört med det man köper i butik samt vet jag ju att mina djur har det bra och lever lyckligt. Ändå säger det nej tack inom mig, men det var likadant när vi hade får och lamm hemma.

//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...