torsdag 7 maj 2020

Gårdagen!


Igår var jag på inskrivningssamtal i Linköping. Det är snabba puckar helt klart. Fick samtal i måndags att det var dags och att det skulle ta cirka 3 timmar. Jag fick träffa kirurg, operationsplaneringssköterska, sköterska, sjukgymnast, dietist och narkosläkare. Mycket information, men tydlig och det känns bra. Det ska gå bra, men självklart kan det bli komplikationer. Positiva är att jag varken röker och dricker liksom inga andra sjukdomar och har ändå hållit igång min motion samt att min matlust har funnits kvar. Datum är bestämt! 

Fick reda på att för tio år sedan opererade man bara bort sådana som hade som mig, men nu blir det cellgifter innan och även ofta efter operation också. En sak som oroade mig var flytkost, men det var inte heller så länge som tidigare. Nu vill man hellre att allt kommer igång. Viktigast är att äta lite åt gången och oftare samt långsamt. 

Enda oron är nu att vara länge på sjukhus. De som känner mig vet att jag gillar inte vara hemifrån någon längre tid. Ja, jag hade t o m planer på att rymma från BB när Maja föddes ;) Kände mig pigg, men hade för högt infektionsvärde den gången. Och så det här med att inte få lyfta mer än 1 kg i varje hand i 6 - 8 veckor...Jag kommer med andra ord får vara arbetsledare i sommar och peka med hela handen ;) 

Så nu ska jag bara hålla mig frisk från annat, äta bra och motionera fram till operationsdagen...//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...