lördag 10 november 2018

Vad händer?


Ja, vad händer? Livet rullar på i en väldig fart känns det som. Jag kan liksom inte förstå riktigt att det är snart är december. Nu har jag nästan arbetat ett år där jag är nu och utan att provsmaka en en light version av väggen. Kan vara att jag börjar lära mig att hantera det och lärt mig att sömn är så viktigt för mig liksom att planera in saker som tar mkt energi t.ex. en fredag eller lördag så jag kan vila söndagen. 

Det känns riktigt bra, men det gör så mycket med vilka förutsättningar man har, vilka kollegor man har! Utan mina två närmsta kollegor hade jag nog inte orkat för de är guld värda! Att kunna skratta med varandra gör massor och även ibland åt varandra ;) Men vi bjuder på oss själva. 

Sedan är det ju det där med att säga nej...jag har ju en viss förmåga att vara duktig och säga "Ja, men det fixar jag". Har i alla fall lyft att jag gärna blir av med något av ansvarsområdena. Det hade varit skönt att bara få vara förskollärare!

Utöver det så har jag bestämt mig att ta tag i hälsan. Jag är en bit på väg och i rätt riktning. Men jag tänker så här "Skynda långsamt Tess". 

Ha en go helg/Tess


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...