söndag 30 juli 2017

Minisemester


I fredags eftermiddag så dundrade la familia iväg mot Skåne. Det är nästan rekord! Två nätter på hotell fast vi får väl erkänna att rastlösheten knackade på ibland. I alla fall i lördagsförmiddag tog vi färjan över till Helsingör för att shoppa och äta. Anledningen egentligen var väl mer att Maja skulle få uppleva att åka båt. Vi kan även konstatera att Maja är lik sin mamma och inte pappa när det gäller att åka båt. Ingen sjösjuka här inte :) 

Taxi har hon även fått åka för första gången så det var lite av en premiär-tur av både båt och taxi. Mysigt var det i Helsingör. Alltid trevligt att ta en tur dit. Vi hade även turen att se "Helsingør Pigegarde (Elsinore Girls’ Marching Band) ". Maja var helt klart imponerad. 



Och väl hemma i "Sverige" igen blev det att chilla på hotellet en stund för att sedan shoppa lite till...Kvällen spenderade vi en stund i baren och jag lyxade till med en drink och Maja hade en barndrink via en biljett man fick när man checkade in. Hotellet var väldigt barnvänligt, nästan för barnvänligt. Önskan att en del kanske kunde ha sina barn lite mer under kontroll...Sitta vid baren och det kryper runt 8-10 åringar och ska skrämmas kändes väl lite sådär...

Och jag kan säga att jag tror Helsingborg vaknade av en jäkla smäll imorse runt 06-snåret. För ramlade Tess ur sängen med en stor duns...Min kära karl skrattade gott trots jag satt och hade ganska ont i ena axeln. Fast han frågade ju åtminstone om jag hade ont...sen var det ju inte lätt att somna om.  


Efter hotellfrukost blev det Väla Köpcenter där smått och gott inhandlades och jag gjorde mitt första premiär i en sk "Butikloppis". Det är helt enkelt så att man hyr ett skåp där och får betala en viss del och någon annan sköter försäljningen. Jag gillar tanken faktiskt och jag gjorde några fynd i form av krukor och några leksaker. Tror dock det är viktigt att man som säljare "skyltar" sitt skåp lite snyggt och inte bara slänger in en massa saker utan det ska vara lätt och se. Kul grej i alla fall och det ryktas om att det ska starta ett i Jönköping :) 

Så i alla fall väl hemma landade vi allihop nöjda efter en liten minisemester med familjen, men det är ändå skönt att komma hem. Vi har ju haft turen att ha duktiga djurvakter som tagit hand om alla höns och kycklingar, men även tittat till hästarna och katten utan dem hade det inte gått. 

Nu ska jag bara vara/Tess















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...