tisdag 12 augusti 2014

Aja baja Tess


Trött som ett as typ. Ja, jag får skylla mig själv. För igår kväll gjorde jag något som jag inte har gjort på nästan ett år. Lade nämligen mobilen på nattduksbordet för jag hade ställt in väckarklockan och tänkte det var bra att ha den nära så jag inte väcker resten av familjen sisådär vid halv sex.

Gamla ovanor kom samma natt. Ni vet när man måste se hur lång tid man har kvar att sova. Aja baja på mig! Fick order om detta för ett år sedan ungefär att skrota klockradio inom synhåll och ha mobil utom räckhåll, men igår kväll bröt jag mot detta.

Och det fick jag lida för kan jag lova. Det började ungefär vid 02:00 och sedan vaknade jag ungefär en gång i timmen fram till 04:30 och efter det typ var 15:e minut...Så hädanefter ska jag lägga mobilen när väckarklockan är inställd utom räckhåll.

God natt//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...