fredag 1 november 2013

Svårt att mota bort febern

Här på berget är det fortfarande sjukstuga för Majas feber har inte gett med sig än. Ringde till vårdcentralen idag eftersom vi är inne på dag fyra med feber, men så länge Maja äter och dricker och leker så ska det inte vara något. Svaret jag fick efter sisådär 1½ timmes väntan. Behöver jag tala om att jag avskyr datoriserade telefonköer. 

Barnmottagningen är bättre, men dit får man ju bara vända sig när barnet är under ett år. Ringde ju dit först för förvirrad som jag är så har jag inte noterat ett års gränsen, men personen där tyckte att det skulle kollas upp, men att jag skulle vända mig till vårdcentralen istället. Det är inte lätt att vara sjuk i dagens samhälle oavsett krämpa. Är glad att jag själv har bytt vårdcentral faktiskt. Det är tipp topp där jag är numera! Så jag tror att jag ska lista även Maja där även om det är en bit att åka!

Nä nu hoppas vi på att detta är sista vågen med feber och att den ger sig iväg idag. //Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...