onsdag 20 november 2013

Små överraskningar gör livet så mycket roligare!

Jag erkänner! Jag gillar överraskningar i alla fall när de har en positiv karaktär såsom små presenter, glada nyheter och så vidare. Till exempel igår när ett mystiskt kuvert med suspekt innehåll fanns i min brevlåda. Vad är det här var min första tanke? Har någon skickat pepparkaksdeg? Eller är det någon som hatar mig och har skickat ett suspekt paket med en brevbomb? Nu hade jag tur! För det var ingen brevbomb utan två påsar med snöskum från Haribo som jag ska få provsmaka...*Mums*


I eftermiddags kom ett mail. Jag ska få äran att läsa Bodil Sjöströms roman "Happy Holiday". En bok som handlar om kärlek, vänskap, hiv och omtanke. Personerna i boken är Maggan och Lena som lever i ett förhållande och de reser till Thailand för att Lena ska göra ett fotojobb där och Maggan börjar minnas en del när hon får spendera dagarna själv.

Jag tror detta är en bra bok när jag läst om den. Det är intressant och spännande att få en bok hem i brevlådan som man i vanliga fall kanske inte skulle läst. Ser fram emot att få sätta "ögonen" på den och läsa!

Som sagt det är de små överraskningarna som gör livet lite mer roligare och spännande...//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...