onsdag 22 december 2010

Dag 28 - Det här saknar jag

Idag ska jag alltså skriva vad jag saknar...


Det kan vara olika dag från dag, men en dag som denna kan jag sakna många människor som någon gång funnits i mitt liv som t.ex. min farfar Tage som var en glad och väldigt snäll människa liksom min morfars far Hjalmar som också var en oerhört snäll och glad människa. Man har i alla fall minnena kvar av dessa människor. Någon jag mer saknar är en som nämnts ett antal gånger och det är Sussie min gamla fjordhäst. Vi diskuterade henne häromdagen och sa att det vid den här temperaturen så hade Sussie stått och ryckt i grinden för att sedan knyta upp repet med mulen för att sedan rymma till stalldörren och sedan skulle hon blängt upp mot huset.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...