söndag 2 januari 2022

2021...


2021 ett år fullt av äventyr och utmaningar minst sagt. Jag började året som sjukskriven och röntgen visade positiva besked. Maja red för fullt på Ritzina och det blev många härliga vinterdagar.

Februari fick jag äntligen börja arbeta. Några procent i taget, men det var skönt att komma iväg efter nästan ett år hemma. 




Vi var mycket i skog och mark. Byggde kojor, satte ut troll i trolleberget. 

Bästa grejen var helt klart att besöka grannens härliga getter med jämna mellanrum. Maja vill så klart ha en egen get, men tack och lov har vi lyckats avstyra det...





Vi har njutit av härliga vår och sommardagar. Ännu en godkänd röntgen.


Ett besök på High Chaparall blev det för Maja med bästa kompisen. 

Midsommarfirande klarade vi också av på berget. 







Det blev stuga två nätter i Ullared till Majas stora glädje. Liksom en härlig tur till Kolmården där vi bodde på Vildmarkshotellet. Det blev även en hel del bad runtom här hemma.







Det blev även en härlig hotellvistelse på Öland med små utflykter. Vi besökte även James Bond Museet i Nybro och gjorde även Kalmar Slott som hade en härlig foto-utställning. Härligt att komma iväg med Maja, och mina föräldrar.






Augusti blev jag tyvärr inlagd med en härlig massa vätska i lungorna och det visade sig att cancern hade hälsat på igen. Jag var riktigt sliten, men skam den som ger sig. 

Det blev både ett mindre 40 års-kalas för mig, Maja och Lars var på Myra Granberg i Huskvarna,  kräftskiva, korvgrillning på Alebo och för inte tala om en massa svampplockning.

Det blev cytostatika-behandling igen och sjukskrivning igen.



Vi fick en galen ide om Halloween-smyg och började förbereda. 

Ett tag byttes på vårt andra ställe. Många planer finns även där.

Maja fyllde 9 år och hade kalas med bästa kompisen.

Halloween-smyget blev en succé. Vi trodde kanske 30-50 personer skulle komma under dessa två dagar, men istället blev det upp emot 200 personer. Dessutom hade vi en insamling till Cancerrehabsfonden och fick in 7950 kronor. Så härligt!



I November kom Smålands-dagblad och intervjuade mig om cancern och mitt synsätt på livet. Vi kom på ännu en idé och skulle sälja granar/kransar och granristomtar och skänka hälften till Änglar mot Cancer. Det blev ett trettiotal tomtar sålda, 40-tal kransar liksom 40-tal granar sålda. Så vid jul kunde vi skänka nästan 5000 kronor till Änglar mot Cancer.

December var intensiv med all försäljning och strax innan jul fick jag åter ta in på hotell Ryhov pga en ytlig propp i armen och vätska i lungorna, men dagen innan julafton fick jag komma hem. Vi fick en mysig jul och idéer har vi många för 2022.

Nyår firade vi hemma då jag fick cytostatikabehandling några dagar innan så jag har varit lite sliten, men man vet ju att det vänder...//Tess



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...