måndag 26 juli 2021

Om ni inte börjar leva gör jag slut - Eva Swedenmark

 

Titel: Om ni börjar leva gör jag slut
Författare: Eva Swedenmark
Förlag: Pocketförlaget

Handling: Livet tar inte slut bara för att man har fyllt 60!
De fyra väninnorna Garbo, Pamela, Anita och Ingalill gör inget annat än ältar besvikelser och sjukdomar, tills en dag då Garbo får nog och ställer ett ultimatum: Berätta om era hemligheter och drömmar annars säger jag upp bekantskapen.

Det blir startpunkten för alla fyra att våga avslöja vad de egentligen vill ha ut av livet. Damerna gör upp listor på vad de önskar sig och alla får i uppgift att hjälpa till att uppfylla dessa drömmar. Nu ska de hämnas på sol-och-våraren, leta upp gamla kärlekar eller återuppta vänskapsrelationer från förr.

Mina tankar: En uppfriskande och rolig bok. Eva som författare är inte för mig en helt ny bekantskap, då jag har läst om familjen La Stella tidigare som hon skriver med Annica Wennström. Det är spännande att följa de fyra väninnorna och deras problem i vardagslivet och se hur saker och ting kan lösa sig. Perfekt läsning i hängmattan. Gillar dessutom att det finns ytterligare två delar att läsa.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...