tisdag 30 mars 2021

Vad händer?

 

Ja, vad händer? Livet rullar på helt enkelt och igår började jag att arbeta 75 procent. Känns bra både i kropp och själ. Hade trots allt omställning av klockan och längre arbetsdag en hel del energi i kroppen när jag kom hem igår. Inte klokt att det redan är påskveckan. Tiden går verkligen fort nu. 

Vikten verkar hålla sig stabilt vilket känns bra för nu vill jag inte gå ned mer. Sedan operationen har jag tappat 18 kilo och jag kanske ju säga att det var tur jag inte slängt mina "smalkläder" för de har jag fått användning för nu och fått rensa bort massor med för stora kläder. 

Hjärnspökena kommer och går ibland. Det är något man får lära sig att leva med helt enkelt. Ibland kan visa meningar som läkare sagt spelas upp igen och jag börjar fundera kring det. Oron för återfall, men jag tänker för varje dag som går och för varje röntgen som inte visar något så är det bra. Dö kan man ju göra av annat än cancer också, men inte oroar jag mig för att en älg t.ex. ska kliva ut framför bilen varje gång jag är ute och kör. 

Nu längtar jag efter skönare temperaturer och vackra vårkvällar. Snart är det påsk och jag hoppas det blir en skön paus för många.


Glad påsk på er alla//Therese



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...