måndag 9 juli 2018

S som semester...

S som semester. Nu har jag övergått från föräldraledig till att ha semester i fyra veckor till. Dagarna svischar fort förbi kan jag lova. Skönt med sovmorgon om inte annat för jag har nog lyckats vända på dygnet och somnar inte före 00.00 snåret.

Oron för höet försvann i alla fall för min del under förra veckan. Nu står det i höladan och vintern är räddad för pållarna, men jag anar hur andra djurägare har det. Inte alls roligt...

Så vad har hänt? I helgen var vi i Hjo på hantverksmässa, hängde i hamnen och käkade middag där och glass till efterrätt. Precis som det ska vara.

Framåt planeras lite små turer på diverse loppisar så har du ett tips på en bra och spännande loppis så hojta! 

Egentligen skulle jag nog kanske dragit igång en egen loppis här hemma ;) Nu ska jag i alla fall ta och läsa en bok. Det är nog det jag gör mest under min ledighet...

//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...