söndag 7 januari 2018

Allt jag önskade - Lucy Dillon

Titel: Allt jag önskade
Författare: Lucy Dillon
Förlag: Bokförlaget Forum
Antal sidor: 439


Handling: Caitlins liv är en enda röra. Det knakar i äktenskapet och mitt i allt slutar deras dotter att prata och hennes storebror försöker tala för henne istället. Deras faster blev nyligen änka och har det tufft. Mitt i allt så kommer hennes bror och vill att hans barn ska få bo där på helgerna.

Mina tankar: Årets första utlästa bok och det blev en bra start av det nya året 2018. Jag gillar verkligen Lucys sätt att skriva. Hon skapar för mig inre bilder hur personerna i böckerna ser ut och hur de är. Hon är bra på beskrivningar av både personer och miljö. Boken handlar om rädslor men också glädje vilket är viktigt i en bok i denna genre feelgood. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...