lördag 3 juni 2017

Rädslans fångar - Anna Jansson

Titel: Rädslans fångar
Författare: Anna Jansson

Handling: Det är juni i Visby. Maria Wern och hennes kollegor på länskrim förbereder sig inför sommarens invasion av festande turister. Då flödar narkotikan över ön. Ryktet talar om en stor inhemsk producent av cannabis. En ny odling, omöjlig att upptäcka.

Vädret är helt ur led. Stormarna når orkanstyrka och all båttrafik måste ställas in. Politikerveckan i Almedalen får en dramatisk start då ett brutalt mord sker - en 30-årig kvinna, gift med en ung politiker, hittas död i hemmet.

Mina tankar: Äntligen! En bok som ger mig flyt i läsandet efter att ha läst en svårläst bok. Anna Jansson gör det igen. Hon överraskar mig. Jag var helt säker på vem den skyldiga var, men icke sa nicke. Det är det jag gillar med många författarna i denna genre som kan verkligen lura bort en. En del har inte den förmågan och det minskar mitt intresse när jag läser. Helt klart läsvärd! Perfekt att läsa på stranden i sommar eller i hängmattan hemma. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...