fredag 26 maj 2017

Underbart!


Det är helt fantastiskt och underbart att vara ledig nu. Precis vad jag behövde. Blommorna blommar och fåglarna kvittrar. Svalorna swishar förbi ibland så man nästan får slänga sig på marken. 


Och vad händer hos oss? Det har blivit tillökning nere i hönshuset med kyckling. Det glädjer alltid mig när det blir kycklingar. De är så söta! I övrigt fixar vi och pysslar med lite av varje. Igår var vi hos några vänner och en släkting till sambon och fräste bort stubbar. Härligt med dessa kvällar när man kan göra något lite spontant. 

Idag har jag börjat köra lite med min nya vän "grästrimmern" som dessutom är batteridriven. Så smidig! Vi hade orm intill huset igår så nu ska allt långt gräs bort så det är min sysselsättning idag. Ormar får gärna finnas, men de behöver inte vara i närheten av mitt hus. Tanken är även att rensa lite bland Majas kläder. Det finns alltid något att göra här hemma.

//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...