onsdag 22 mars 2017

En ny upplevelse


Jag har fått en ny upplevelse, en upplevelse jag gärna hade varit utan. Halsfluss är något jag aldrig har upplevt tidigare under mitt 35-åriga liv. Att inte kunna själva gav mig nästan panik. Att sedan ha i princip 40 graders feber (Jag som aldrig har hög feber) fick mig att frossa och skallra tänder som en galning.


Sedan att få sitta och kallsvettas i 1½ på vårdcentralen för några dagar sedan gjorde det inte precis roligt heller. Efter jag hämtat ut recept fick jag gå och tillbe porslinsguden på vårdcentralen. 

Eftersom jag dessutom inte hade sovit på två nätter innan så körde jag mindre vägar hem och fick ha sidorutan nere för jag har nog "Aldrig" varit så trött i mitt liv som denna gång. 

Idag är första dagen jag kan svälja utan det känns som ett skärande rakblad. Wow vilken känsla...känner mig som en ny människa. Men nu ska inte göra en Tess och ta för mig alla projekt på en gång. Nej nu ska jag vila och bara vara. En sak i taget...till och med skickade in kompletteringsuppgift igår redan för att inte ens behöva tänka litteraturseminarie på högskolan idag. 

Vill bli frisk.nu /Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...