onsdag 4 januari 2017

Ledig


Jag hoppas det inte bara är tillfälligt, men denna ledighet har gjort underverk med mig. Och det bästa av allt så har jag inte känt av min vanliga rastlöshet som brukar komma och knacka på när jag är ledig. Visst finns det orosmoln ibland som kommer fram, men jag kan ändå koppla av. Läser en bok, tar en promenad, bygger plusplus med dottern eller målar. Det känns ljusare på något sätt.

Så ljuvligt skönt att ha fyra dagar till innan verkligheten drar igång igen. Har bestämt mig för att planera in lite roliga saker framåt för att ha något att se fram emot. 

//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...