onsdag 25 mars 2015

Dans på glödande kol - Anna Jansson


Titel: Dans på glödande kol
Författare: Anna Jansson

Handling: Maria Wern får ett nytt fall att arbeta med. Det blir en dramatisk händelse när en äldre dams hus brinner ned och man anar att det kan vara mordbrand. Dessutom mitt i allt arbete börjar Maria dejta brandmannen Björn.

Mina tankar: Detta är fjortonde boken om Maria Wern. Jag har i princip gillat allihop, men ibland är det lite lätt att lista ut vem den skyldige är. Fast denna gången hade Anna minsann lyckats att skruva till det så jag fick en överraskning. Det är uppskattat vill jag lova. Flyt är det handlingen också och det är liksom svårt att lägga ifrån sig boken och det är ju faktiskt precis så det ska vara när man läser en bok. Anna levererar! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...