tisdag 19 juni 2012

Med livet som insats...typ!

Idag var det dags att släppa ihop Bodil och hennes kids med de andra. Inte klokt att kycklingarna idag är tre veckor gamla redan. I alla fall förflyttningen var med livet som insats ungefär. Fick tag i Bodil och släppte ned henne i hönshuset och försökte sedan fånga in hennes kids. Gissa hur lätt det är att fånga in tre pipiga kycklingar medans deras mamma är skogstokig och attackerar mina ben? Tur jag hade långbyxor på mig annars skulle jag nog blivit blodig. I alla fall så var snart alla tre små kycklingar nere och Bodil tyckte livet blev harmoniskt igen. Jag får fundera ut en annan lösning till nästa kull. Måste ha jämnhöjd eller något med hönshuset så jag slipper försöka fånga in dom när de skall ut till de andra. Som det är nu så ligger BB-avdelningen ovanför hönsredena. Bodil är i vilket fall en riktig hönsmamma som även gav de andra hönsen en rejäl omgång och visade vem som bestämde...Så när Bodil är ute med sina tre kids så går de andra in och tvärtom när Bodil går in igen.




Over and out//Tess

1 kommentar:

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...