tisdag 10 januari 2017

Busväder


I morgon ska det bli busväder. Själv är jag jätteglad att jag är ledig i morgon och i princip bara behöver gå mellan huset och stallet. Klass 1 varning i mitt område och på gränsen till Klass 2 varning. 

Jag hade skräckupplevelse i morse så det räcker. Vår underbara backe var inte fullt så underbar i morse. Den bestod till 95% av is. Det var i princip bara hålla i ratten och glida ned samt hålla tummarna och be en bön om att inte glida ned i diket. Dum som jag var så tog jag inte fart heller där det blir lite uppåt igen så jag fick snällt backa och krångla och ta en herrans massa fart. Men jag kom iväg - jag är imponerad av både mig och Skrutten. Värsta teamvorket!

Kör försiktigt alla ni som ska ge er ut imorgon//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...