onsdag 4 januari 2017

Anna-Lisas Antik - Eli Åhman Owetz


Årets andra utlästa bok blev Eli Åhman Owetz bok "Anna-Lisas Antik". Det var faktiskt på grund av biblioteket vid min arbetsplats som jag fick upp ögonen för denna bok. Bibliotekarien där kan det där med att ställa upp lockade böcker med bokomslaget framåt. Så jag tog faktiskt kort på några omslag som tilltalade mig och nu efter julafton beställde jag några varav det blev denna. 

Boken handlar om Anna-Lisa som köper en gammal nedlagd lanthandel och flyttar från Stockholm ut till landet i Roslagen. Efter att ha arbetat på kontor är det dags att följa en dröm med en egen antikaffär. Och som i många små byar är nyfikenheten stor och Anna-Lisa får både vänner och ovänner snabbt...


Så vad tycker jag? Med tanke på att jag började läsa denna igår kväll och läste ut den framåt sena kvällen så får jag säga en riktig bra bladvändare. Lätt att läsa och med händelser som för handlingen framåt. Sedan att det finns härliga 50-tals detaljer i den gör bara att jag tycker om den ännu mer. En feelgoodbok helt klart som jag säger bara "Läs den!!!".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...