onsdag 6 april 2016

Hon som älskade honom - Sara Kadefors


Titel: Hon som älskade honom
Författare: Sara Kadefors

Handling: Malena mår inte bra och försöker hitta lugnet och harmonin långt ifrån storstan. Hon hyr en stuga av en familj som bor en bit ifrån. Det blir inte som hon har tänkt sig. För Malena inser att hon är rädd för mycket som finns i skogen. Som väl finns hyresvärden Nathan som är en lugn och stabil person nära till hands när något händer. Och återigen blir det inte som Malena tänkt sig...

Mina tankar: Detta var en bladvändare! Jag gillar Saras sätt att skriva. Det band mig som läsare och historien sen kan jag känna igen mig. Att man vill göra något nytt med sitt liv, finna ett lugn. Detta är helt klart en läsvärd bok. Man rycks med som läsare! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...