söndag 15 februari 2015

Morötter längs vägen...


För att lyckas med min viktnedgång så har jag faktiskt lite morötter längs vägen. Det är skönt att kunna fokusera på dessa "belöningar" när det är lite motigt och jobbigt! Särskilt nu när min mage har fått en släng av IBS igen. Det var nog i början av mina studier på högskolan det var som värst och så jag har lyckats hålla det i schack rätt länge, men så kom den där skitsjukdomen magsjuka och skapade obalans.

Så vad har jag för morötter?

Delmål 1: Köpa en bra feelgood-bok - Check

Delmål 2: Börja sola - Ja jag skulle börjat sola när magsjukan knackade på, men jag ska börja nu är tanken. Värme gör mig glad! 

Delmål 3: Spendera pengar på håret och accessoarer - Check - Frisörbesök på onsdag och några härliga accessoarer är beställda.

Delmål 4: Nästan i mål nu, men då är det dags för att boka tid för massage.

Delmål 5: Nagelfix! Ska ha härliga rockabilly-inspirerade naglar är tanken!

Delmål 6: Makeup-konsultation på t.ex. Make Up store

Delmål 7: Detta är slutstationen! Shoppa loss på People i Vaggeryd för mycket pengar! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...