söndag 22 februari 2015

Laddar energi!


Det har varit en helg för att ladda mina batterier. En nystart kan man helt enkelt säga efter sjukstugan som huserat. Så igår fick jag och sambon egentid och Maja fick mormor/morfar-tid. Hon hade inga problem med att stanna i mitt barndomshem utan vinkade hejdå glatt till oss. Sen styrde vi bilen mot Jkpg och jag besökte lite loppisar och annat. Gjorde dock inga jättefynd, blev lite barnböcker och sedan storhandlade vi på Maxi. Vet inte varför jag råkar förtränga varje gång att det är VÄLDIGT mycket människor och lördagshandlar på Maxi, men det gick över förväntan trots allt.

Sen på eftermiddagen tog jag och sambon en promenad på markerna. Framåt kvällen hämtade vi en trött Maja som fått 110 % uppmärksamhet. Och jag må då säga att hemfärden var spännande för snö kom det rejält igår/inatt. Sisådär ca 2 dm med blötsnö! Så vad vi har gjort idag är inte så svårt att gissa utan här har plogats undan snö och skottats! 

Nu är det dags att börja förbereda inför arbetsveckan som kommer och hoppas att jag har energi så det räcker och blir över.//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...