torsdag 5 februari 2015

Jag vill också se!!!




Alltså jag tycker jag läser inte om annat än att varg har setts kring mina gamla hemtrakter. Jag vill också se varg! Jag som är så förbaskat mycket ute och promenerar hit och dit. Det enda jag ser är typ älgar, rådjur och harar samt en och annan ekorre. Likadant när jag och "Skrutten" åker till jobbet, det är bara de vanliga djuren jag får skåda fast vildsvin har jag ju sett några gånger nu.

Jag är i alla fall glad att jag hann att få gå in i hägnet bland vargarna innan det slog igen den möjligheten. Det är något med mig och vargar. Vad vet jag inte...men något är det. 

Egentligen är det väl något med mig och djur överhuvudtaget. Det vilda - jag gillar det. Det är härligt att möta djur i skogen och för inte tala om min tama råbock Bruse som nu är ett minne blott. Hur många får chansen att handmata rådjur? Jag har en närgången entita med som mer eller mindre landar på mig när jag fyller på foderautomaterna. Det hade ju varit lite fränt med en tam älg. Det är kanske nästa projekt. *hihi* Får bara se till att köpa rejäla reflexhalsband och skriva "Den arga på bergets" på. 

//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...