tisdag 23 juli 2013

Utrensning pågår!



Ja, jag har börjat ta tag i utrensning av en massa saker. Har ett gäng boklådor som samlar damm av böcker som jag känner inte får den hedersvärda platsen i bokhyllan. Majas urvuxna kläder samt en massa annat. Så egentligen borde jag ge mig iväg på loppis och sälja så att det kan komma till nytta någon annanstans. För det ju så "Den enes skräp, den andres skatt".

Funderar på bagagelucke-loppisen i Nässjö på lördagar, men vet inte om det är lönt. Någon som har koll på om man säljer något där? Kulturhuset i Jönköping pallar jag inte stå om när saker och ting ska prutas ned till en krona för då kan jag lika väl skänka det till Erikshjälpen/Ria eller liknande. Tips mottages varmt!

Eller är det någon som vill hänga på? Facebookloppis orkar jag inte grabbla med för det är ofta det blir krångel. Folk som ska köpa och sedan bangar och så vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...