onsdag 5 februari 2020

Stackars lilla magen...

Igår var det dagen "D". Dags för gastroskopi. Eller jag tror jag gjorde en ;) Sov sött! 

Jag fick en härlig dos lugnande och minns i princip att jag fick en bettskena för att inte kunna bita i slangen och att jag började koncentrera mig på att andas genom näsan och sköterskan ska typ "Njut av ruset". Efter fick jag veta att det finns ett större sår och en skock mindre sår i magsäcken. Så nu blir det en dunderkur med medicin. Inte undra på att man mått som man gjort sista tiden.

Får svar på vävnadsprover om någon/några veckor. Nojjig är jag fortfarande att det skulle kunna vara cancer, men enligt läkaren igår så tyckte denne att det inte såg ut som det.

Idag känns det lite i halsen och lite i magen, men ganska så smärtfritt trots allt. Är dock sjukt trött, men det kan vara medicinen med. Skönt att veta att jag är föräldraledig nästa vecka. Blir en lugn dag hemma idag, men jag börjar bli lite rastlös.


//Tess


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...