söndag 27 juli 2014

Lyxigt!


Det är för mig en lyx att bo ute på landet. Det är mäktigt när "Åskar" kommer på besök och det blixtrar hit och dit. Både igår och idag har "Åskar" hälsat på med dunder och brak. Dessvärre verkar min laddare fått sig en törn trots den inte satt i...det måste liksom skuttat från eluttaget. Mycket märkligt kan hända minst sagt. 

I alla fall så har jag njutit ikväll med en rejäl promenad. Det är liksom en bonus att ha nära till naturen och rena rama lyxen att kunna gå ut och se vilt i form av älgar, rådjur mer eller mindre bakom husknuten. Det finns nog bara fördelar med att bo på landet eller nästan i alla fall. Jag hade tyckt det varit perfekt om det varit mindre jönsigt, men i det fallet säger jag bara "Skam den som ger sig". Man vet aldrig vad som väntar runt nästa hörn och det är det som är så spännande...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...