måndag 30 juni 2014

Saknad!


Ja, jag har varit saknad! Min katt Hedda var alldeles till sig igår. Skulle helst ligga upp i ansiktet på mig när det var dags att sova. Man kan säga att hon var smått som ett plåster. Sambon berättade att Hedda hade varit uppe och vänt i sovrummet i fredagskväll för att inse att ingen matte var synlig. Inatt har hon legat klistrad vid min sida och när jag gick upp förföljde hon mig ned till köket. Tur att någon har saknat mig lite i alla fall. Tänka sig att jag "äntligen" fått en katt som är min katt. Hade varit kul att veta varifrån hon kommer egentligen. Mager och eländig som hon var den där veckan när älgjakten började här i höstas och helt plötsligt bara fanns vid sambons företag. Men jag lär aldrig få veta vart hon bott tidigare...//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...