fredag 16 maj 2014

Glädjen var stor!


Idag blev glädjen total mitt i all sorg på berget. Glädjen att få några fräna leksaker såsom en lövblås, grästrimmer och häcksax. De lät kul tyckte Maja! Maja ska ju självklart ha såna här leksaker tyckte hennes pappa som arbetar med denna typ av maskiner. (Och nä det är inga riktiga maskiner utan leksaker).

Så var det här med sorgen som jag nämnde. Strax efter halv sex ikväll skulle jag och Maja gå ut en sväng. Jag hörde direkt att hönsen kacklade väldigt märkligt och spanar nedåt ladugårdsbacken och får syn på en räv (läs rävjävel) som sprang efter dem. Jag vrålar för full hals och springer ned, räven var puts väck när jag var på plats och så även en höna, men jag tror räven var där för andra gången idag. Tyvärr försvann Sotis (en favoriterna som var från förra årets kull). Så nu får allt hönsgänget gå i hönsgården framåt. 

//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...