onsdag 3 april 2013

Mysrys...

Jag har värsta mysryset här hemma. Satte mig vid datorn och hörde att kattugglan sitter här utanför och hoar. Åh jag verkligen älskar dessa ugglor. Härliga djur!

Dock sägs det att kattugglans läte påminner om antingen väderskifte eller dödsfall om den nattetid skriker i närheten av ett hus. Mindre mysfaktor om man tror på gammal folktro.

I alla fall så tycker jag ändå om kattugglor och ugglor rent allmänt. Kan tänka mig att vindkraftverk kan tänkas ta kål på dessa djur eller försvårar för oss människor att höra dem.


Fy bövelen för vindkraftverk! Jag håller tummarna att det inte blir något här.

De är i alla fall tvungna att göra en grundligare inventering. Sedan var det några mer synpunkter innan Nässjö Kommun skall besluta om bygglovet eller ej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...