söndag 28 april 2013

Hundhimlen fick en ängel igår...


(Elektra och Missan i somras)

Igår kväll fick hundhimlen en ängel till. Elektra blev hastigt sämre igår, annars var tanken att det skulle skett idag. Det kändes förjävligt precis innan, men när det väl var över kändes det som en lättnad, men ändå jobbigt fast inte på samma sätt.


Både jag och sambon gör saker av gammal vana idag. Till exempel imorse när jag kom från stallet så började jag titta och fundera på vart Elektra var, innan jag kom på att hon finns ej här mer. Hon har alltid varit med mig ute på mornarna. Sedan skulle vi åka iväg en sväng och dörren till tv-rummet stängdes också av gammal vana.

Just nu känner jag inte ett dugg för fler djur. Det är så tungt när man får ta bort sin älskade vän. Missan på bilden ovan fick vi ta bort i höstas. Det känns tufft när sånt här kommer tätt. Att ta bort Elektra var bland det hemskaste på länge ungefär som i stil med min första häst när det blev dags för de gröna ängarna. Tårarna föll igår kväll medans jag proppade Elektra full av sina favoritgodsaker såsom leverpastej, kokt skinka, köttbullar och kakor.

//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...