tisdag 9 april 2013

Biggest loser!

Igår klockan 21:00 satt jag bänkad framför tv-apparaten när "Biggest Loser, tro hopp & kärlek" drog igång. Det är roligare att se när det är från Sverige. I alla fall så ser jag att mina överflödeskilon är inte i närheten av deltagarna som är med där.

Fast jag är skeptisk till Biggest Loser! Är det verkligen bra för en människa som har så pass stor övervikt att chockera kroppen fullständigt? En del klarade ju knappt av att gå sträckan. Nu har de ju sjukvårdare på plats som finns till hands.

Allt handlar garanterat om att få snabba resultat, men på längre sikt så tror jag inte det är så hälsosamt med den chock kroppen borde av deras träningspass.
Fast samtidigt vill väl deltagarna komma ned så fort som möjligt i trivselvikt.

Vem vill inte det? Jag har börjat att åter trivas med mig själv och är tacksam att jag har tappat de kilona som jag gjort hittills. Känns extra skönt när det finns människor i min omgivning som inte unnar mig detta och de som sagt att jag inte skulle lyckas med en viktresa igen. Skit på er liksom!

Och ikväll sänds ännu ett avsnitt av Biggest Loser och jag tänker fortsätta att titta. Det ger en hel del inspiration och kanske kan man snappa upp något.

//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...