lördag 22 februari 2020

När det inte blir som man tänkt sig...

Igår släppte jag bomben för större delen av min omgivning. Några har vetat sedan i måndags. Jag är sjuk, men jag känner mig inte så sjuk. Har ju haft tron att det bara varit magsår och att lite magmedicin skulle göra allt bra igen

Dock tyckte någon att jag behövde en större utmaning än så, men jag antar utmaningen. Här ska det krigas mot den ovälkomne hyresgästen i min mage.

Det kommer bli tufft, men jag väljer att se det positiva att vi har en bra sjukvård och de jag har träffat hittills i mitt fall har varit professionella och bra. Jag är sjukskriven och kan sova ut på mornar när jag är trött, jag har tid att lägga fokus på sömn, motion, kost och bli frisk. 

Jag kan njuta av våren som är på intågande de dagar jag är pigg, jag får mer tid med dottern, jag kommer minska i vikt och tack och lov finns det kilon att ta av och inte behöver jag stressa. Har ju mina nära och kära liksom djuren, men kollegorna kommer nog allt få bjuda på en kopp kaffe eller två framåt.

Det här kommer att bli bra. Jag ska vräka den där hyresgästen med buller och bång och komma tillbaka som en bättre version av mig själv. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...