tisdag 25 februari 2020

Det rullar på...

Det rullar helt enkelt på. Idag har jag lämnat diverse blodprover. Och jag tjuvkikade i journalen idag på provsvaren så blodvärdet hade gått upp sen sist och det känns bra! 

I dagarna ska jag till Onkologen i Jönköping för informationsmöte samt få planen för venport och cellgifter. Fick även kallelse till en gastroskopi i Linköping i nästa vecka. De vill se magsäcken innan cellgifterna påverkar den oinbjudne hyresgästen. 

Dessutom en kallelse till dietist i Eksjö.  Det verkar helt enkelt bli rätt intensivt framåt. Skönt att komma igång även om man känner en viss nervositet inför det som komma skall. 

Mitt i allt inser jag att jag kommer sakna arbetet, kanske inte när det är som mest intensivt eller när konflikterna haglar och man går in som fredsmäklare för femtielfte gången eller när man kan läsa i tamburen om olika sjukdomscocktails som finns att välja på såsom halsfluss, ögoninflammation, maginfluensa eller löss. Jag kommer sakna det sociala som mitt arbete innebär och de där guldkornen som uppstår i mötet med olika barn.

Bara som när man kommer på morgonen och en skock barn kommer emot en med öppna armar och ropar ens namn. Ja, jag gillar rockstjärne-känslan! Det är ju liksom "mina" barn på arbetet. Nu kommer jag när orken finns ändå hälsa på ibland och prata med både barn och kollegor :)

//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...