tisdag 31 december 2019

Bokåret 2019



Mitt bokår 2019 blev endast 32 stycken lästa böcker. Det är två böcker mindre än 2018. Så det får bli en skärpning till 2020. Ovan här ser du mina tre favoriter som jag läste under året. Alla tre är skrivna av svenska författare. Jenny Fagerlund är en ny bekantskap för mig och föll mig i smaken. Frida Skybäck och Eli Åhman Owetz är tidigare favoriter som jag valt att följa i sitt skrivande. 

Dessa tre böcker är böcker som fått mig som läsare att må bra ända in i själen. De har alla tre fångat mig som läsare och varit svåra att sluta läsa eftersom man vill läsa mer. 

I övrigt har jag massor kvar i bokhyllan att läsa och det finns många böcker jag vill klicka hem. Bokmässan är ett kärt minne som besöktes under hösten. Det får helt enkelt bli ett besök kommande år också. 

//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...