söndag 11 augusti 2019

Med hälsning från Båstad - Jenny Fagerlund

Titel: Med hälsning från Båstad
Författare: Jenny Fagerlund
Förlag: Norstedts


Handling: Äntligen är det dags. Linda ska lämna sina konspirerande kollegor och flytta till London för att börja ett nytt jobb på ett av Europas största livsstilsmagasin. Hon har jobbat hårt för att nå hit och även hennes annars så svårimponerade mamma verkar nöjd. Men när jobberbjudandet dras tillbaka i sista stund står hon plötsligt utan jobb i både London och Stockholm. Linda drabbas av fullständig panik och berättar inte för någon vad som har hänt, utan fortsätter att låtsas att hon ska flytta. Bara hennes pojkvän Frank och hennes bästa vän Helena får veta sanningen. Men vart ska hon ta vägen? Ett litet hörn av ett födelsedagskort visar räddningen. Hennes moster i Båstad! Visserligen en moster som hon inte känner och som hennes mamma bröt kontakten med tjugofem år tidigare, men vem kommer att hitta henne där? Planen är perfekt.

Mina tankar: En ny upplevelse för mig att läsa en av Jenny Fagerlunds böcker. Det är för mig en positiv upplevelse. Jag gillade boken ganska fort och det var svårt att ta en paus från att läsa för det är en riktig bladvändare. Den har allt en feelgood ska ha dvs hemligheter, kärlek, sorg och glädje. Perfekt att läsa för koppla bort från verkligheten. Jag får nog helt enkelt leta upp Jennys andra böcker och läsa dem! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...