söndag 23 juni 2019

Nu eller aldrig!

Det är helt enkelt nu eller aldrig. Det är dags att ta tag i livet för det är ju ingen som gör det åt en.  Jag har en lång väg att gå, men hittills har jag minskat 7,9 kg. 

Dock är det inte där fokuset egentligen ligger på vikten utan att bli "Hjärnstark" och må bättre i en stressad värld. Viktnedgången är liksom en bonus!

I onsdags hade jag tid hos en hälsovetare och efter den stunden där blev jag riktigt peppad. Ungefär så peppad när en vän för många år sedan sa att vi bara tjocka och fula typ.

Tillsammans har jag och Ht gjort överenskommelser om uppnåeliga mål tills vi träffas nästa gång i augusti. De flesta som känner mig vet vilken tävlingsmänniska det bor inom mig ;)

Så idag blev det 4 km promenad i värmen. Och behöver jag säga att  det faktiskt var riktigt jäkla skönt! Så mitt fokus under min 6 veckors ledighet är att finna en bra balans och må riktigt bra.

Ha de gott//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...