söndag 4 februari 2018

Hoho?





Det är väl nästan en halv evighet sedan jag skrev här. Vad händer? Jo, det känns som jag arbetar i princip mest. Är ju återigen tillbaks där jag arbetade innan sommaren dock på en annan avdelning.

Mitt i allt råkade det även bli så att jag kom med i ett Föräldrauppror i kommunen där jag bor. Så jag har hunnit vara med i tidningen två ggr och dessutom stått inför kommunfullmäktige lagom irriterad. Nu ska vi helt enkelt inte vara tysta längre. Barnen är det viktigaste! Jag blir så upprörd när det ska sparas pengar och det drabbar barn...Och sedan när en del jämför hur förskolan var för trettio år sedan. Gah då tickar Tess jag lovar...

I övrigt är det mest fokus på sömn, äta, arbeta och så umgås med nära och kära. Det liksom räcker till. Lite små äventyr väntar framåt i alla fall som jag ser fram emot... //Tess


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...