söndag 18 februari 2018

Anna-Lisas val - Eli Åhman Owetz

Titel: Anna-Lisas val
Författare: Eli Åhman Owetz

Handling: Anna-Lisa utmanar sig själv genom att tacka ja till att bli auktionsutropare. Ska hon klara av detta uppdrag? Ett erbjudande att även göra det på Åland där den gamla sommarflirten håller till gör henne nervös. Hon vill inte falla för frestelsen och förlora Rutger, men tackar ja till erbjudandet...

Mina tankar: Det är med sorg jag läser sista boken om Anna-Lisa. Jag har gillat alla böcker om Anna-Lisas och människorna som finns i Söderberga. Eli har fångat känslan från auktioner så som de faktiskt är. Och jag har varit på många auktioner i mitt liv. 


Människorna i dessa böcker har gett mig lite drömmar om att bli retro-handlare eller kanske driva ett café med retro-stuk. Fast jag skulle inte kunna bli retro-handlare för jag har liksom en gnutta hamstergener i mig ;) I alla fall denna bok är läsvärd. Det är en feelgood som får en att le emellanåt.  Kanske ska man starta trekaffe här hemma ;) Det är inte utan att man saknar denna känsla av gemenskap i dagens samhälle som verkar finnas här i Söderberga.


1 kommentar:

  1. Hej!

    Jag heter Frida Skybäck och är författare och jag undrar om du är intresserad av att läsa och recensera min nya roman, "Bokhandeln på Riverside Drive", som släpps i mars. I så fall får du gärna maila dina adressuppgifter till: frida.skybeck@gmail.com

    Allt gott/Frida

    SvaraRadera

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...