måndag 25 december 2017

Dan före dopparedan!


Dagen före dopparedan är här. Vi pyntar och städar och lagar mat. Innan dess så gjorde jag fint hos våra höns. Även djur ska ha julfint här på berget. Så vad har hänt i denna månad? 

Ja, jag började mitt nya arbete. Inte helt nytt kanske, men jag återvände till kommunen jag lämnade i juli och hamnade på en avdelning jag inte tidigare arbetat på. Så det har varit intensivt, men roligt! Det känns som jag har hamnat rätt faktiskt. 

I övrigt så har det varit små julfester både här och där. Mycket god mat och skratt. Det har julhandlats klappar med mera. Alltså precis som december ska vara. Julkalendern har vi inte följt. Inget för oss här hemma på berget som gillar Albert och Herberts eller t.ex. Selmas saga. Vi vill få juuuulfeeling!   +

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...